March 6, 2023

Groeien met jouw bureau: in gesprek met Wolter van der Weide

In gesprek met Wolter van der Weide, directeur van daar-om.nl en diverse aanverwante labels, hebben we het over de propositie, personeel, promotie & sales. Wolter zijn belangrijkste tip om te groeien met jouw communicatie, creatieve of digitale bureau:

Creëer een visie, houd daaraan vast en zorg dat je je koers behoudt. 

Bekijk de podcast of lees de transscript voor meer inspiratie, inzichten en ideeën hoe jij jouw bedrijf kan laten groeien.

[00:00:00.060] – Dennis

Vandaag zit ik met Wolter van de Weide, mijn oud manager, mijn oud compagnon, eb nog steeds mijn maatje. Wij hebben samengewerkt binnen daar-om en naast de hij nog steeds eigenaar is vandaarom is hij ook eigenaar van daar-om.nl, zo van het neefje van en ook van dubbel en dwars sinds eeb aantal maanden.. Dus wat dat betreft kun je zeker zeggen dat hij een succesvolle ondernemer is.Hij is ook bestuurder bij  de business club van FC Groningen. Klopt dat? 

[00:00:29.130] – Wolter

Bestuur van de Business Club van FC Groningen.

[00:00:31.080] – Dennis

Ja mooi En wat ga je daar doen?

[00:00:33.540] – Wolter

Nou ja, kijk, de missie daar van het bestuur is dat ze eigenlijk het beste verbindende platform wil hebben van Noord-Nederland en dat is er eigenlijk al. En nou daar wil ik dan een belangrijke rol in gespeeld. Ik heb nu wat meer tijd om er voor te zorgen dat ie sponsoren van FC Groningen mekaar ook weten te vinden en daar kan ik zo perfect bij helpen.

[00:00:51.450] – Dennis

Ja mooi! Dus als ik het goed begrijp hoef je om minder tijd aan je bedrijven zelf te gaan besteden en dat dat staat allemaal goed.

[00:00:58.170] – Wolter

Dus ja dat loopt lekker leuk ja maar leuk dat je bent dat.

[00:01:00.580] – Dennis

Ja absoluut. Nou we gaan t vandaag hebben over eigenlijk een aantal dingen natuurlijk ook. Vooral de vraag heb je wat? hoe ben je zover gekomen als je drie dingen die ik eruit wil ligt in elk stuk je propositie. Heel erg benieuwd naar jouw visie. promotie en en sales en zakelijk. ja, hoe zorg je ervoor dat je je klanten binnen komen en zeker vanaf begin af aan wij natuurlijk met niks moeten beginnen na tien jaar tien jaren geleden en een stukje over je personeel heeft daar een mooie visie op vind ik. En ik ben heel benieuwd hoe jij daar naar kijkt en wat ik en en andere mensen daarvan kunnen kunnen leren.

 [00:01:32.550] – Wolter

Leuk om over te praten.

[00:01:33.570] – Dennis

Absoluut en mooie en mooie onderwerpen. Uhm scannen naar een propositie hè? Uhm daarom zeg een een one stop shop zo kun je t wel wel zien uh. Mijn ogen heeft een hele brede doelgroep en ook een een breed aanbod van van diensten en uh k seo social content maar ook met de website erbij natuurlijk en ook een stukje operatie wat je kan kan laten uitvoeren en ook een stuk concepting en heeft binnen dubbel en en dwars eigenlijk heel breed palet aan een brede doelgroep. Weet ik ook wel. Vaak ziet dat het kiezen van een niche misschien nog wel veel effectiever kan kan zijn. heb je er echt voor gekozen om een veel bredere aanpak uh te gaan naar kiezen? En als je zegt je hebt over niche, nou dan kun je denken aan een bureau wat alleen maar SEO doet. Ja alleen maar ads uh doet of alleen maar social doet of alleen maar influence campagnes doet of van andere kan misschien wel, maar wij richten ons volledig op haar autobedrijven of alleen maar showroom.

[00:02:28.170] – Wolter

Uh, snap wat je bedoelt.

[00:02:29.640] – Dennis

Ja, Kun jij zo vertellen waarom je deze keuze hebt gemaakt?

[00:02:32.160] – Wolter

Ja zeker. Kijk uhm eigenlijk uhm dan even een stukje historie dan neem ik je effe een tien jaar mee terug in de tijd en je was er een onderdeel van dus uh je weet waar ik t in die zin over heb. Ja maar tien jaar geleden toen werkte ik bij uitgeverijen die in Noord-Nederland daar een onderzoek laten verrichten onder t MKB van wat hebben ze naast een print uh uh advertentie nog meer nodig? Nou daar rolde eigenlijk al wel uit. Online marketing in de breedste zin. Facebook een nieuwe website display Google ads. Nou daar heb ik propositie voor gemaakt en dan zie je echt een traditionele organisatie die heel veel moeite heeft om dat A aan de man te brengen. Als wij meegingen naar een dan verkochten we dat. wel. Nou en dan rolde eigenlijk uit dat rolde eigenlijk eigenlijk wel uit dat we dat gewoon zelf moesten gaan gaan doen. En zo is eigenlijk ook die propositie ontstaan. Dus er is een marktonderzoek geweest en je weet dat dat MKB daar behoefte aan heeft.

[00:03:23.670] – Wolter

Nou daar heb ik een propositie voor gemaakt en zelf mee op pad gegaan naar je weet dat verkopen mijn hobby is of eigenlijk bedrijven laten groeien mijn hobby is en dan rollen sales er eigenlijk automatisch uit. Je kiest dan voor een propositie. Dan zijn we mee begonnen naar duidelijk. De vraag in de markt heeft ertoe geleid dat we na meerdere diensten onder onze propositie gingen gingen hangen.

[00:03:46.920] – Dennis

Ja en hoe. Pirates of Shell, hoe je dat en hoe je dat dan heb aangepakt met met nou ja en maar je hebt op een gegeven moment is inderdaad daar zouden bij gekomen laten dubbel en dwars natuurlijk bij uh gekomen. Dus je had er niet direct uh staan of nee.

[00:03:59.850] – Wolter

Zeker mee naar.

[00:04:00.390] – Dennis

Toe gekomen.

[00:04:01.050] – Wolter

Nou ja kijk, uiteindelijk hebben we gekeken van en dat was eigenlijk al een vijf jaar nadat we gestart waren dus vijf jaar geleden ook ja en uhm toen waren we aan via een uh een een extra naar dame business we monica en hebben we een uhm waarde propositie op papier gezet hè middels het model maar het business model. Kempers en daarin kwam eigenlijk naar voren dat onze klanten t heel erg prettig vonden en wij zelf ook dat we full service waren. En da’s onze missie daarin gewoon af. Onze visie daarin, uh, gewoon onze missie. Mm hu? Hè A.

[00:04:31.170] – Dennis

Dat uh.

[00:04:31.680] – Wolter

Dat is voor het aanbod steeds meer bij helpen groeien van onze visie. Als we volledig full service willen blijven en je ziet dat de markt zich ontwikkelt. Je ziet dat de vraag van de markt zich heel erg ontwikkelt van joint. Wel liefst alles onder één dak hebben en want dan heb je een streepje voor en als je die expertise goed neer kunt zetten met de juiste processen daaraan gekoppeld dan zie je dat je dat ook succesvol kunt. doen. Ik geloof er eigenlijk niet in dat een bureau alles maar perfect kan, dus ik geloof ook al heel veel. Duik in niches.

[00:05:00.740] – Dennis

Mm hu.

[00:05:01.520] – Wolter

Maar zeg maar de doelgroep waar wij ons op focussen en dus niet de wij kant. Niet als Zalando house uh en maar ook niet de schilder op de hoek zeg maar. Maar wel heel veel daartussenin hè. Die vinden t heel prettig om alles onder één dak te hebben en dat is onze uh focus.

[00:05:13.820] – Dennis

Ook zakelijk gemak en en ontzorgen van zo’n klant in de hele breedte van het digitale speelveld als ja.

[00:05:21.620] – Wolter

Absoluut.

[00:05:22.040] – Dennis

Ga je missen dus. Ja ja en natuurlijk het MKB noem je. Nou, als er iets een containerbegrip hip is, is dat het MKB. En dan valt 38% van alle bedrijven Nederland een beetje in. Klopt. Dan zeg je ook ambitieus hè, wat je natuurlijk heel zo specifiek benoemt. Uhm. Maar heb je daarin nog weer die p klant heeft zeg maar. Die passen eigenlijk niet bij ons of of zeg maar wat. Wat zijn ze maar de decades, de haren daar hè?

[00:05:43.880] – Wolter

Nou ja, kijk, tegenwoordig moet je ook heel goed rekening mee houden. Van welke klant worden nou jouw personeelsleden ook blij van hè? Als ik aan een klant neer ga zetten die niet ambitieus is, waarin je eigenlijk gewoon op de campagnes moet passen, ja ja, dan vinden de mensen dat niet heel erg leuk om mij bij mij samen te werken. Ja tuurlijk, Als ze een leuk contactpersoon is dan wordt er wel plezier uitgehaald, maar je wilt nou juist echt de kansen in kaart brengen en echt een doorontwikkeling gaan realiseren voor zo’n klant zodat ie echt gaat groeien. Want dat is waar de mensen ook hun bed er voor uitkomen. Dus als je dat kunt realiseren ja dan uh maak ik maar mensen uit blij. En wie is dan die doelgroep? Want k ben met je eens, MKB is heel breed, ambitieuze MKB. Iedereen is ambitieus eigenlijk hè. Maar uh als je als je meer dan een aantal medewerkers hebt en ja en en en meer dan € 1 miljoen omzet dan kunnen we je echt wel verder helpen?

[00:06:32.060] – Wolter

Ga ik het opsplitsen? En BTC en be to be? Persoonlijk vind ik bi to be heel erg leuk om te doen en dan met name de traditionele bedrijven die het nog niet zo goed voor mekaar hebben, die eigenlijk gewoon producten verkopen en niet conceptueel denken. Ja ja die daar word ik zelf heel erg gelukkig van en daar uh kunnen mijn mensen ook heel veel mee, want die kun je alles eigenlijk aanbieden. Vindbaarheid, zichtbaarheid, creatieve concepten, fotografie, video’s hebben eigenlijk nog niet zoveel. T Is allemaal oud. Website is tien jaar niks aan gebeurd. Ja dat zijn echt hele leuk land om voor te werken.

[00:07:01.310] – Dennis

Ja wij bieden ze ook eigenlijk heel veel vrijheid krijgt om dingen in te gaan vullen en je zegt nou we hebben goeie video’s nodig, maar die kunnen we ook voor je maken. Hebben goeie visuals nodig, kan ook voor je gaan maken. We hebben een goeie container. De website kunnen we ook voor je gaan maken.

[00:07:14.420] – Wolter

Ja en en goed is dan zeg maar Wat is dan de definitie van van goed hè? Is er dan perfecte zit en zijn d’r de meest gelikte video’s? Mm Hu? Nou nee, absoluut niet hè. Wij werken met mensen die nou toch een aantal jaar in het vak zitten. Maar soms hebben ook studenten die ondersteuning bieden, maar wel 111 passie voor fotografie en video hebben. Ja nou die zetten we in en blijft t ook lekker betaalbaar voor de klant? Ja en het is mooi genoeg. Ja waarom moet het altijd per vak zijn? Ik geloof daar t zou mooi zijn, maar t hoeft niet altijd.

[00:07:43.680] – Dennis

Nee, maar dan heb je prijs. Kwaliteit is daar denk daar een heel erg belangrijk.

[00:07:47.870] – Wolter

Ja zeker. En ik sta iedere dag weer versteld dat de studenten een en wat zeg maar de startende medewerkers wel niet uh voor mekaar uh bot leuk ja heel erg goed hoor.

[00:07:57.590] – Dennis

Ja en wat is nou je ideale klant? Hoe zou je die omschrijven?

[00:08:00.620] – Wolter

Nou ja, mijn ideale klant is ambitieus. Ja, hij heeft geen verstand van online marketing, heeft ook geen tijd om daar mee bezig te zijn. En uhm ja, wil eigenlijk ontzorgd worden zodat ie uh zichzelf kan focussen op op de business. Ja en niet continu op zoek zijn naar nieuwe klanten. Dat regelen wij invullen.

[00:08:18.110] – Dennis

Mm hu? Ja of haar ja en is dan? En zal het ook een een webshop kunnen zijn? Op dit moment biedt de BMW tussen ie of zegt nou webshops zijn voor ons dan minder interessant. omdat dat minder aansluit.

[00:08:29.220] – Wolter

Ja nou kijk het het klinkt eigenlijk a. Als ik nu zou zeggen naar iedereen is bij ons welkom. Klinkt alsof uh als je e alsof je geen keuzes heb gemaakt dan heb een keuze gemaakt dat iedereen welkom is. En ja als je ambitieus bent en bereid bent om ook te willen groeien hè. Dus je moet ook wel bereid zijn om extra geld te gaan investeren. Niet omdat wij daar dan rijker van worden, maar gewoon omdat we dan die ambitie waar kunnen maken. Ja hè? Dus uh, dan ben jij of je nou een webshop heb of je kunt beter B dan maakt niet uit, dan ben je hier gewoon welkom.

[00:08:55.940] – Dennis

Ja en welke voordelen zie je van van ze? Maar een brede aanpak hij om net het stukje ontzorgen en en gemak Wat? Wat zijn de andere voordelen voor ook voor en voor jou als ondernemer?

[00:09:05.810] – Wolter

Uh zijnde ja nou kijk ik. Ik vind zelf heel erg leuk om een om om daarom in combinatie met daar zo de rol dwars en het neefje van om die nog veel verder uit te gaan bouwen en t t w. Ik denk dat we op de helft zijn. En uhm kijk als je meerdere diensten hebt dan kun je eigenlijk alle diensten verder uitbreiden hè. Een gemiddeld google arts en socialmedia zijn we heel sterk vertegenwoordigd hè. De AV zou ook de premier partner uh Bert hebben we. Ja nou ja, daar zijn we goed en vertegenwoordig sociale media dus ook maar opzij, Ro en opzij. Jo Ja, daar heb ik echt nog kansen om sterk te gaan. gaan groeien. ja en dat geldt. Datzelfde geldt ook op fotografie en video en creatieve concepten. En strategie en strategie is tegenwoordig super belangrijk, net als data. En dat dat doen we en daar zijn we ook goed in en daar denk ik zelf ook graag in mee. Uhm, alleen op het gebied van data kunnen we naar kunnen we wel drie stappen maken.

[00:09:57.200] – Dennis

Ja dus dat zou een mooie vervolgstap kunnen zijn. Eigenlijk een jaar propositie ook. Nou, hoe de markt zich ontwikkelt en waar de markt naar euh naar om vraagt eigenlijk.

[00:10:05.440] – Wolter

Ja zeker. Kijk je doelgroep, die verandert ook he. Doge wordt eigenlijk iedere keer groter. omdat nou ja we zien dat dat heel dat online marketing dan effectiever werkt ja. Dus je je wilt dan ook graag een groter segment klanten gaat aan worden he, die bereid is om meerdere diensten af te gaan nemen. Ja en dan moet je toch al denken aan nou 25 uur per maand of meer.

[00:10:25.060] – Dennis

Ja ja die merk je ook. De klantwaarde kan erg kan gaan verhogen. Ja dan denk ik toch goed waren ja groter kan maken. Vlot ook natuurlijk heel veel verband met elkaar houdt. Ja ja een goeie choice campagne dan heb je goeie fotografeer goe goeie videos voor nodig.

[00:10:39.340] – Wolter

En een goed creatief concept. Ja ja want dat wordt nog wel heel vaak gemist hè. Want ja en dan ga je leuke visuals maken, maar waar leiden die nou toe? Ja hè? Dus ja ik vind dat krijgt er heel veel energie van als ze daarover praten.

[00:10:50.620] – Dennis

Ja dus eigenlijk. P Heb je heel stapsgewijs je pakket eigenlijk uitgebreid, wat steeds een steeds sterkere propositie kan maken waardoor die klant steeds beter kan gaan kan gaan helpen? Absoluut. Ja absoluut. En uhm m. Wat zou je nog willen toevoegen? Data noemde je net.

[00:11:04.480] – Wolter

Ja nou kijk, we hebben wel een aantal specialisten in dienst die daar naar naar kijken. Eigenlijk kijkt iedereen naar data en als in Google Analytics uh kijkt, dan vind je natuurlijk heel veel data hè. Alleen als je heel erg marketing gedreven data gaat uh doen, dan heb je echt een ander type mens nodig. Nou je weet die hebben in huis hè. Alleen uhm als je daar meer op stuurt dan uh dan kun je daar ook veel meer uren eigenlijk voor vrij gaan gaan maken.

[00:11:29.320] – Dennis

Ja ja ja ja.

[00:11:31.150] – Wolter

Dus dat is iets waar ik naar in geloof waar nog heel veel ruimte in in zit zei Ro. dus echt op de website. Dingen gaan voorbij verbeteren en we weten hoeveel bezoekers op een website kunnen krijgen hè, door social media te zetten, goed beleid SEO in te zetten. Dus alleen ja gaat die we gaat die bezoeker dan ook goed converteren? Doet ie datgene wat je wil dat ie gaat doen hè? Nou en dat moet geanalyseerd worden. Doen we met FC Groningen, doen we daar heel veel, testen we heel veel mee. Ja hè, met de site en de webshop van FC Groningen dus. ja, nou daar zit nog heel veel ruimte in. Ja ja, maar dat d. Die bewustwording is bij die klant ook nog niet heel sterk aanwezig, dus dan moeten we e hebben echt nog wel een sta stevig taak lig om.

[00:12:08.110] – Dennis

Stukje opvoeding.

[00:12:09.160] – Wolter

Absoluut.

[00:12:09.570] – Dennis

Ja ja mooi ja. Dus zo help je klanten ook eigenlijk om dingen nieuw inzicht te krijgen. Naar de lijkt kunnen kunnen groeien.

[00:12:15.320] – Wolter

Ja zeker hè. Want wat ik al zei mijn ideale klant heeft geen verstand van online marketing. Die kijkt heel erg naar de resultaat. Ja uh, die wil het effect zien. Je wil er aantal bezoekers in groeien, die wil z’n conversies zien groeien, die wil echt leads binnen gaan gaan krijgen. En op moment dat ze dat zien dan is alles wat je eigenlijk aanbiedt is dan ook waarheid hè? Nou goed hè? uh. En dat is natuurlijk heel prettig ja.

[00:12:36.170] – Dennis

Nou ja, zeg je net effe van ik word heel erg enthousiast van t klanten Help groeien zeker! Ja, maar je moet tuurlijk zelf ook groeien om die klanten na te komen. Dus maak even t bruggetje naar promotie en en sales. Mm hu. Zeker tien jaar geleden. Nee, daar had je toen nog geen naam en nog geen uh eigenlijk nog geen geen proeven business om het zo maar te zeggen. Bewezen succes. uh cases. Uhm. En als je sales succesvol wil zijn ja dan moet je natuurlijk erg goed verhalen hebben wij een goeie gesprekspartner zijn, moet kunnen levelen, je moet kunnen meedenken. Maar t omvat nog zoveel meer natuurlijk hè. En hij zei al hier verkopen is eigenlijk een beetje je vak, je hobby, je, je vak. Uhm, kun je het meenemen Hoe je dat hebt aangepakt? Zeg maar terugkijken naar tien jaar geleden? Ja, je had dat onderzoek gedaan wat je net net zei zei uhm hoe heb eigenlijk voor gezorgd dat je eigenlijk mij daarom bent gaan groeien?

[00:13:28.990] – Wolter

Ja nou goed Kijk, laat ik vooropstellen dat dat natuurlijk niet alleen heb. gedaan hè. kijk, k heb denk ik ook wel een beetje het geluk gehad dat ik de juiste mensen heb geselecteerd hè. Uhm, ik geloof er in dat het echt bij het DNA moet passen van je bedrijf en dan kan iedereen het vak sales leren want ik zie t echt als een vak en sales is niet iemand iets door z’n brutaal gezegd door de strot douwen. Nee Celsus, echt gewoon mensen helpen en kijken van waar liggen nou die die kansen, waar wil je naartoe? En als je daar een passend aanbod bij kunt leggen, dan is t niet de vraag of we gaan starten maar wanneer we gaan starten hè. En uh nou ja daar uh daar heb je vragen voor nodig. Dan moet je je doelgroep bewust worden voor maken en dan zien ze vaak de kans alleen. Want we zitten wel in online markt en iedereen als bedrijf zijnde denkt dat ie daar iets mee moet. En als je dan goed verhaal heb dan rolt dat wel uit.

[00:14:14.470] – Wolter

Dus ik voed mijn mensen dan in die zin goed op. Uh, door ze ook echt na te laten denken van joh, wat denkt nou een klant o over jou op t moment dat je dat je binnenkomt En houd daar nou eens rekening mee hè. Dus uh, waar parkeer je je auto? Bij wijze van spreken hè, dat in pontificaal voor de deur hè, op het plekje van de directeur zelf, of even bescheiden. En laat daar nou maar zien wat je waard bent. Ja, maar voor de laatste kies ik graag.

[00:14:37.270] – Dennis

Ja, inderdaad is dus eigenlijk is is is klanten helpen groeien. Ja, dat is eigenlijk je uitgangspunt is ook zijn mensen leuk vinden en mensen enthousiast van worden. Wat je net ja net zegt. En het zorgt er ook voor als je ze opvoert dat je eigenlijk zegt ja die kan ze die die brengen wel een kaart ja. En jij wil ze ook graag benutten hè. En da’s eigenlijk oprecht trouwens, want ze zullen zeggen ik wil die kans, maar ik wil de klanten helpen. Daar word ik blijer. Ja er vertalen uiteindelijk in meer in meer sails. Ja Gordon heeft natuurlijk al klanten, dan heb je ook al een basis. Ze staan als jij weer terug kijkt naar tien jaar geleden toen alles daarom meer gezet ging starten in een leegstaand kantoor. en en toen hè. Ik weet ik die hebben t heel ambitieus en VI is fantastisch. Ja en ik kan me wel herinneren dat we in de auto zaten en op weg gingen naar naar Tilburg omdat we de afslag Amsterdam misten.

[00:15:23.520] – Wolter

En ja, dat ging helemaal verkeerd.

[00:15:24.570] – Dennis

Ja, dat ging helemaal verkeerd. Ja nou dat was de laatste keer dat we die kant.

[00:15:27.180] – Wolter

Op zeker gingen. Ook niet doen. Dingen als verhalen vertellen. Ja nou ja, was hartstikke leuk verhaal. We reden inderdaad op wat was er de A zes of A-C A6 was dat en bij Almere en toen nam jij de afslag naar Utrecht en zei ik van nou Dennis ik weet niet of je t weet. Een golfbal zit toch echt in Amsterdam. Nou zijn we we gaan wel naar Google maar dat is dan een andere tak van Google. Die helpen de wat kleinere bureaus. Nou maar de teleurstelling was en was mega groot dus ik zei nou eens één keer en nooit weer. Volgende keer neem je de afslag naar Amsterdam en anders stranden. Daar ga ik niet meer mee hè. Maar uhm nou gekscherend hebben dat de gewoon samen wel uh voor mekaar ge gekregen om uiteindelijk de afslag naar Amsterdam toe te krijgen en vervolgens de label premium partner te krijgen. En dat heeft ook met een stukje ambitieus zijn te maken en dingen voor elkaar krijgen. Je moet anders denken, echt anders denken, groot denken.

[00:16:15.370] – Wolter

Als je groot gaat denken, als je groot gaat neerzetten ga je ook anders denken dan ga ik groot denken.

[00:16:20.230] – Dennis

Ja zelfs een belangrijk eigenlijk advies wat je wil meegeven se koeien die ook durven groeien en ook groot durven denken ja ja en en in de samenwerking met met Google natuurlijk en heel veel events ook. georganiseerd en en heel vaak kennis zakelijk gedeeld. De één wat we meenemen in in dat stukje, zeg maar van van die skills aanpak van waarom heb je daarvoor gekozen om het op die manier aan te gaan pakken?

[00:16:43.550] – Wolter

Ja nou uh. Ik wil niet zeggen dat dat ik in mijn leven iedere dag geluk heb, maar de samenwerking uh met Google opzoeken. Dat is echt een strategische keuze geweest en dat is gelukt ook door het netwerk wat ik had opgebouwd binnen andere werkgevers. Dus ik had contacten bij google en uhm ik geloof heel sterk eigenlijk ook in principe geven en nemen. Ik heb Google ook vaak geholpen met presentaties geven of andere dingen te doen waarop ze mij ook wel wat terug wilden geven. Dus ik kreeg een kans om een groot idee plan uhm te presenteren binnen Google. En dat was het juiste moment en ook de juiste aanpak. We werden direct premier partner en dan ga je grote groepen als denk aan Bouwend Nederland, de BOVAG, die ga je eigenlijk op een hele makkelijke manier bereiken hè, Want ik bel op en ik zag je spreekt mijn God van de weide uit. Groningen hè? Ik werk, baan daarom, ik wil graag met de directeur praten.

[00:17:36.880] – Wolter

Nou dat gaat niet lukken, daarvoor ben je te klein en te onbekend. Maar als ik bel met je spreekt met Wold van der Weide en ik ben op zoek naar de directeur van de BOVAG, want ik zou graag een afspraak op het hoofdkantoor van Amsterdam willen maken om daar samen te kijken wat we voor je leden kunnen gaan organiseren. Dan heb je beet en heb je aandacht. Ja. Nou op die manier hebben we heel veel leuke evenementen kunnen gaan gaan neerzetten en hebben we ook een hele mooie groei kunnen realiseren in die periode. En een hele snelle snelle groei.

[00:18:00.280] – Dennis

Ja ja praktijk, een soort paraplu aanpak en dan samenwerken met met Google, maar ook samenwerken met de BOVAG, met Bouwend Nederland. Ja ja, ja.

[00:18:07.690] – Wolter

Ja en zo ga je verder. Ja en ik bedoel, dan heb je Bouwend Nederland en heb je de BOVAG heb je binnen en dan ga je kijken van nou is d’r ook nog. Zijn er ook nog brancheverenigingen? Hier in Noord-Nederland zijn dat bedrijven verenigingen die je kunt uitnodigen om samen met die vereniging dan naar uhm Amsterdam te gaan hè. Dus niet naar uh als naar Tilburg, nee naar Amsterdam om daar samen presentatie te geven. Nou we hebben daar sowieso de leukste tijd. uh ge v e va van dus t opstart van daarom gehad ja, maar ook gewoon super succesvol voor die klanten. Ja want ze krijgen ze worden daar super geïnspireerd. Kom je gaan dat kantoor in google en dan gebeurt er alles. Iedereen wil daar zijn.

[00:18:42.700] – Dennis

Ja ja ja ja ja ja en en waar had je t dan over? Was het vooral vooral praten over over Google? Vast veel gepraat over onder marketing en h u zijn te koop. Ja, mijn mijn. Mijn klant heeft eigenlijk weinig verstand van online marketing. Dat hoe? Hoe zorg je dan voor dat zakelijk vanuit die fase enthousiast werden over, over daarom en naar de urgentie ook echt gingen inzien om ja, om eigenlijk daarmee te gaan starten Of daarmee t ga professionaliseren?

[00:19:06.010] – Wolter

Ja nou ja, kijk t uhm uh. Belangrijk is dat uhm zeker in die periode dat je het verhaal wat je presenteert dat dat algemeen is, voor iedereen geldt en op een juiste d niveau gepresenteerd wordt. En dus t is afhankelijk wie je meeneemt t daar naartoe hè, als je daar marketeers mee neemt, daar moet je anders hè, dan dan. Dan laat ik een specialist aan t woord. Ja, nou, als het dan een klant is die eigenlijk al wil starten met online marketing, dan ga je een a generiek verhaal neer zetten. En dan heb ik meer over het AIDA model hè. Het zit in de het nieuwe CC, in de KR en vanuit Google. Dat wordt dan gepresenteerd. Dan kan iedereen zich IE en identificeren. Iedereen kan daar al een voorbeeld voor bedenken. Nou en dan daarna G gingen wij vaak de diepte in en dan gaan we t over Google. It’s dat kan ik ook wel Ad in die tijd Google Adwords voor voor de klant betekenen. En wat kan social media voor een klant?

[00:19:53.080] – Wolter

En wat is nou daar ook het verschil in hè? Dus mooie socialmedia campagne wil niet beteken dat je liet boxen je mailbox vol stroomt met leads hè. Dat we weten beide dat dat niet zo werkt is daar bereik. en uhm als je Google ads gaat inzetten dan is het vraag en aanbod op het juiste moment bij mekaar brengen. Dan heb je wel de lite. Dus dat proberen we dus in zo’n presentatie eigenlijk altijd uit te leggen. En die boodschap, die kwam wel binnen ja. En dan was er niets of ja, ook weer niet zozeer de vraag wanneer ze ging of of ze wilde starten, maar wanneer ze maar nee.

[00:20:21.820] – Dennis

Ja ja, ja ja ja dus t is eigenlijk ja. Als je kijkt naar na je naar je hele sales trad Geert tuurlijk al heel groot denk is denk ik echt die basis geweest. Maar ook je hele organisatie daar in mee nemen hè. Is groeien is waar we het voor voordoen hè. En als de klant groeit dan goeie wij als bedrijf ook. En ja ja is consulten kan daar ook in in groeien. Dus echt in het DNA zetten daar samenwerking opzoeken is heel erg belangrijk. Ja klopt met partners met Google en eigenlijk op die manier die autoriteit en als je klan. Iets geven noem ik alleen basiskennis geven. Euh, opleider bijna. En ach ja, t t socio principe. Haar invloed, z’n on line invloed zie ik hier er liggen. Ja, wij wederkerigheid dus ook een hele mooie. Je geeft iets en je krijgt iets terug. Ja, er zijn vijf hele belangrijke dingen als ik het goed zeg, maar.

[00:21:07.530] – Wolter

Dat klopt wel. Maar goed samengevat.

[00:21:09.240] – Dennis

Ja. Heb je nog nog iets waarvan je zegt van nou als ik als ik nu ja uh tien jaar zijn we o zijn we onderweg klassikaal zijn er ook veel dingen geleerd hoe die alles ging goed is niet alle kracht, geluk wat je wat je zegt wel wat? Wat zou je anders hebben gedaan of wat zou je niet meer? Wat zou je niet meer doen?

[00:21:25.380] – Wolter

Nou kijk, als je ehm en dat heeft ook wel wat met je pro nou n niet zozeer met je propositie maar echt met je doelgroep te maken. En uhm uh we weten dat een kleine klanten die uhm die niet bereid is om heel veel geld te investeren in online marketing. Die is heel lastig succesvol te krijgen die klant. Wel heel veel vragen hè. Dus uhm a als je 1.01u business band kijkt, de salarissen moeten hier ook betaald worden, dan moet je daar wel rekening mee houden en dan kun je niet meer 10.00u aan een klant die € 49 per maand besteedt. Nee uh da. Daar kun je geen tijd aan besteden en dat snapt eigenlijk iedereen wel en daar zijn we misschien nog wel wat te lang in blijven hangen. Nee, € 49 per maand is echt gauw wel iets wat wij helemaal in t begin deden. En ja, als je dat nu ja, dan krijgt de klant een glimlach op het gezicht. Hoe hebben we dat.

[00:22:14.460] – Dennis

Ja.

[00:22:15.000] – Wolter

Rendabel kunnen krijgen? Nou volgens mij was A was dat onze los leader. Doen we dat geloof ik destijds daar. En ja was leuk maar da’s da. Dat zou direct anders gedaan hebben ja als ik het weer opnieuw zeg.

[00:22:26.760] – Dennis

Maar ja er is iets hoger in de markt zitten en ja en eigenlijk ook bij de de de klant die dan die toegevoegde waarde die leeft is gewoon heel erg klein als je zo’n kleine budget hebt. Klopt dus eigenlijk wat je concludeert niet te doen.

[00:22:37.680] – Wolter

Nee nee, niet aan beginnen nee.

[00:22:39.540] – Dennis

En uhm, als je stapje maken naar je mensen en mij in een mooi club waar mensen zitten en als ze studenten meer ervaren uh consultants ook op verschillende disciplines denk je personeel dan weet ik waar ik me wat je toelegt nu in de markt zie dus de OU moeilijk is om goeie mensen en uh te vinden en om echt de juiste mensen aan te haken. En uhm na twee jaar geleden was het al zo en da’s nu niks anders. Maar toen zag je natuurlijk wel van Max eigenlijk al die bedrijven om om ons heen, die zoeken mensen en die zoeken. Maanden zoeken ze goeie mensen en hier zitten ze gewoon.

[00:23:10.590] – Wolter

Ja dat.

[00:23:10.890] – Dennis

Klopt. En da’s wel iets wat wat heel knap is natuurlijk, want je vindt die mensen dus blijkbaar wel en ze vinden jou ook. Ja ja. En uhm, moet je dan uitsluitend kijken naar een een CV of uitsluitend naar een functie gaan gaan kijken? Of moet je echt naar de mens gaan daar kijken? Wat is jouw visie daar?

[00:23:26.040] – Wolter

Uh nou ja kijk de zei V uhm i eigenlijk als ik een sollicitatie gesprek doe dan heb ik het cv nog niet gelezen hè. Ik zie een brief, ik lees een brief en ik zie een gezicht. En als ik denk dat die persoon bij ons zou passen dan dan geloof ik erin dat dat ze online marketing wel kunnen leren. Het DNA moet kloppen, ik moet bij de cultuur passen. Uh, want daar ligt ons onderscheid. Kijk ja, wij bouwen allemaal koepel etc. Campagnes als online marketing bureaus en dat doen we allemaal fantastisch. En iedere specialist die bij een ander bureau werkt die hier zou willen werken, dat zou prima passen hè? A Qua kennis ja, maar de vraag is of BA qua DNA of dat past qua cultuur. Ja. Dus en waarom heb ik niet een probleem? Want ik denk dat je die vraag ook aan mij gaat stellen. Kijk, we hebben strategisch nagedacht over uhm welke mensen hebben we nou nodig om uhm a om zeg maar de business te laten groeien?

[00:24:18.090] – Wolter

Nou daarvoor hebben we het neefje van neergezet. Ja en dat is een ontwikkelprogramma voor studenten die meer willen dan alleen hun studie hè. Dus die relevant werkervaring op willen doen ten tijde van hun studie. En die kunnen bij ons een bijbaan krijgen. Uh, of zij lopen hier al vijf zes maanden stage. Ja dan is het zonde om die weer te laten gaan. Dus ze hebben over nagedacht nog zegt van nou weet je wat, laat die mensen laten we die nou een baan aanbieden. Ja en gemiddeld bij ons student zo’n twaalf uurtjes per week werken we leer ze heel goed kennen. We weten precies of ze binnen t DNA of in de cultuur van daarom passen. Ja nou we hebben eigenlijk de afgelopen periode hebben we vijf zes mensen uh overgezet naar nadat ja vanuit een neefje.

[00:24:56.190] – Dennis

Van ja we zijn eigenlijk arm eigenlijk n soort tellen poel waar je dan de naar de krenten uit de pap kan halen. Ja op.

[00:25:02.150] – Wolter

Ja absoluut. En daarbij is misschien nog wel een leuk voorbeeld. Uhm uh. Een aantal jaar, bijna of bijna 4,5 jaar geleden heb ik een dame aangenomen. Die was negentien jaar, super ambitieus, wilde gewoon hier werken en die is eigenlijk niet van uh nou maar zou k hier wel mogen werken naar je zei gewoon ik ga hier werken hè en je hebt maar gewoon nodig, ik ga jou helpen en die dame werkt hier nog steeds. Ja en ik zal geen namen noemen hoor want dan staan ze in de rij om ma te bellen maar nee nee maar uh. Jij weet waar ik het over heb. Ik en die past er heel goed bij en die zit ie dus nu bijna vijf jaar en uh op acquisitie begonnen en nu een succesvol project manager geworden. Super ambitieus, zes jaar strategisch en a. Ja klopt.

[00:25:42.250] – Dennis

Ja ja. Dus eigenlijk zeg je van de inhoudelijke kennis is helemaal niet zo heel relevant want die kunnen ze toch wel leren?

[00:25:47.520] – Wolter

Jazeker.

[00:25:48.180] – Dennis

Ja, maar ze moet wel jager zijn. Dus ik belangrijk en zeer leergierig, absoluut en ambitieus En natuurlijk. En wat zit er nog meer in dat DNA van Daarom?

[00:25:57.390] – Wolter

Ja ja ja. Hoe omschrijf je een DNA? Ja i b e uh. Wij gebruiken het woord toegankelijk hè? Dus als je toegang toe bent en ambitieus dan ja dan dan past dat goed. Ja sportief?

[00:26:11.650] – Dennis

Ja en en hoe laat je dat naar buiten zien? Hoe uhm, wat mensen moeten uiteindelijk wel en dat dat binnen? Hoe breng je dat naar buiten?

[00:26:19.000] – Wolter

Ja, nou kijk, we hebben tuurlijk een Zeeuws team. we gaan naar bedrijven toe en daarmee presenteren we. Daarom presenteren we onszelf en nodigen we de klant uit bij ons op kantoor op moment dat de klant bij ons op kantoor is geweest. Dan ja, ervaren ze het DNA en eigenlijk is dat het. Maar we hebben ook geprobeerd om dat te vertalen naar onze website waarin we zeggen we zijn een hoogwaardig online marketingbureau, toegankelijk, dus dan moet je met eigen mensen werken. Dus we hebben foto’s van onze mensen drop en onze mensen geven tips. Ja, tip staat voor kwaliteit. Hoogwaardig dus zo proberen we ook die vertaling op de website te maken. Ja, in de campagnes laten we dat natuurlijk socials ook.

[00:26:54.070] – Dennis

En na ja jaar zijn er nog andere dingen. En ik zag net een flyer liggen en we gaan naar Flachau. binnenkort. Ja zeg ik iets waarvan je zegt nou dat moeten we echt doen om om die mensen binnen te krijgen en aan boord te houden.

[00:27:05.230] – Wolter

Nou ja kijk als je met mekaar hard werkt mag je ook met mekaar d’r voor zorgen dat je leuke dingen gaat doen. En teambuilding is iets wat super belangrijk is. Ja en wij kiezen daarvoor om maar één keer in de twee drie jaar een uh een exclusieve trip met ons personeel te gaan doen waarbij we ze gewoon echt aan alle kanten verwennen en leuke dingen met mekaar gaan doen zodat ze weer vol energie aan onze klanten kunnen gaan werken.

[00:27:26.210] – Dennis

Ja ja, weet je wat SEO wat die klanten doet en verwennen en en en helpen en goed met je mensen duidelijk optrekken?

[00:27:32.380] – Wolter

Da’s toch leuk zo’n adres? Ja toch? Word je blij.

[00:27:34.150] – Dennis

Van al mooi mooi hij tien jaar. daarom had ik een hele mooie groei uh doorgemaakt. Nou waar je nou zijn niet alles ging als hij t uh perfect natuurlijk. Je leert veel van zeker. Welke tips zou jij n nu meegeven en wat je nu hebt geleerd? Maar even als afsluiter uhm aan een bureau wat bijvoorbeeld een jaar bezig is of nog misschien al moet gaan starten op een Finland. Zeg van ik wil een bureau gaan maken wat zij als ene echte tip willen meegeven.

[00:27:59.320] – Wolter

Ja als ik eind tip is is is lastig. Ik denk dat uhm de belangrijkste leerschool is dat je als kapitein van het schip altijd de rust moet bewaren en het overzicht hele duidelijke visie moet hebben van daar is waar ik naartoe wil groeien en blijf daarbij hè. Zorgt ervoor dat je gewoon een goed verhaal naar de buitenwereld toe hebt waar jij voor staat als persoon zijnde en als organisatie zijnde. En dan gewoon doorzetten, echt doorzetten, dan kom je d’r wel. Ja ja daar bij horen processen daar bij horen goeie pricing en goeie marketing. Ja maar dat uh.

[00:28:37.960] – Dennis

Dat eigenlijk voor niemand is een visie en daar aan houden en dat goed vertalen.

[00:28:42.010] – Wolter

Ja zeker.

[00:28:42.820] – Dennis

Mooi! Ja top! Nou dank je wel.

[00:28:44.710] – Wolter

Graag gedaan.

[00:28:45.430] – Dennis

Leuk!